ခ်င္းလူမ်ိဴးမ်ား စိတ္ဝမ္းမကြဲပဲ ညီညာစည္းလုံးၾကစို႔။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ေတာင္ပိုင္းေျမာက္ပိုင္းဟူ၍ ေျပာဆို သုံးႏုန္းျခင္းသည္ ခ်င္းလူမ်ိဴးမ်ား
နားလည္မူးလြဲ၍ စည္းလုံးေရး ပ်က္ျပားၿပီး စိတ္ဝမ္းကြဲေစသည့္ အဆင့္
ထိေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။ ေတာင္းပိုင္း ေျမႇာက္ပိုင္း ဟူ၍သုံး
ႏူန္းျခင္းသည္၊ ပထဝီ ေျမႀကီး၏အေနအထားအရ ေခၚဆိုသုံးႏုန္းျခင္းဟု
ကြၽန္ေတာ္ ယူဆသည္။ ကြၽန္ပ္တို႔ ခ်င္းလူမ်ိဴးမ်ားေတြဟာ ေတာင္ပိုင္း
ေျမႇာက္ပိုင္း ဟူ၍ သုံးႏုန္းျခင္းကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကြဲလြဲေနတာ
ကို ေတြ႔ေနရသည္။ ကမၻာေျမႀကီး၏အေနအထားအရျဖစ္ျဖစ္၊ေဒသအလို
က္အေနထားရျဖစ္ျဖစ္ အေ႐ွ႕အေနာက္ ေတာင္ ေျမႇာက္ ကို ႏိုင္ငံတိုင္း
ျပည္နယ္တိုင္းမွာ ေခၚဆို သုံးႏူန္းလွ်က္႐ွိသည္။ ၎သုံးႏူန္းျခင္းသည္
ထိုျပည္နယ္ ထိုေဒသမွာ ႐ွိေသာ လူမ်ိဴးကိုအေျခခံ၍ ေခၚဆိုျခင္းမဟုက္
ေပ၊ ေဒသ၏ အေနအထားအရ ေခၚဆိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကို ခ်င္းလူမ်ိဴး
တိုင္း နားလည္သေဘာေပါက္စြာနဲ႔ စည္းလုံးျခင္းသို႔ အတူတကြ လူမ်ိဴး
အတြက္ ေ႐ွ႕ဆက္အလုပ္လုပ္သြားရန္ လိုအပ္သည္။
မ်ိဴးႏြယ္စုႏွင့္ ခ်င္းလူမ်ိဴး
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဴးေတြထဲကမွ ခ်င္းလူမ်ိဴးေတြဟာ မ်ိဴး
ႏြယ္စုငယ္ေတြနဲ႔ အကြဲျပားဆုံး လူမ်ိဴးတစ္မ်ိဴးျဖစ္သည္ကို အဓိက နား
လည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ရမည္။ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဴးမ်ား
အလိုက္ အစို႔ရ အဆက္ဆက္တြင္ ထုက္ျပန္ခ်က္တြင္ ခ်င္းလူမ်ိဴးေတြ
ဟာ (၅၃)မ်ိဴးႏြယ္စုေနထိုင္တာကို ေတြ႔ရသည္၊ သိုေသာ္ ကြၽန္ေတာ္
အျမင္အရ ခ်င္းလူမ်ိဴးေတြဟာ (၅၃)မ်ိဴးႏြယ္စုထက္ပိုမို မ်ားျပားလ်က္
႐ွိေနသည္ကို ေကာက္ခ်က္ခ်ရမည္။ တစ္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕နယ္ ေတာ္
ေတာ္ေလး ဘာသာစကား ကြဲလြဲေနသည္ကို လည္းေတြ႔ေနပါတယ္။
ေတာင္ေပၚေဒသတြင္ ေတာင္တစ္ေတာင္ျခားနားၿပီး ေနလွ်က္႐ွိေသာ
ရြာေတြ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ ေတာင္ စကားကြဲလ်က္႐ွိသည္ကို ျမင္ေနရ
ပါတယ္။ သိုေသာ္ ငါဟာ ခ်င္းလူမ်ိဴးႏြယ္စုထဲ့ကမွ ခ်င္းလူမ်ိဴးပါ ဆိုတဲ့
စိတ္အျပည့္႐ွိေနရပါမည္။ အထူးသျဖင့္ ေတာင္းပိုင္း/ေျမႇာက္ပိုင္း ေျမျပန္႔
(အ႐ိူ)ဟူ၍ ခြဲျခားဖိုး မလိုပါ္။ အကြဲျပားဆုံး လူမ်ိဴးကေန အစည္းလုံး
ဆုံး လူမ်ိဴးျဖစ္လာဖို႔ ခ်င္းလူငယ္တိုင္း မွာ တာဝန္အျပည့္႐ွိေနတယ္
လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္သည္။
တစ္ခ်ိဴးလူငယ္ေတြ လူႀကီးေတြေရာ့ မ်ိဴးႏြယ္စုကိုၾကည့္ၿပီး ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း ခြဲျခား ဆက္ဆံမူးေတြ ပ်တ္ျပားလာတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ျဖစ္ျဖစ္ တျခားေသာ ႏိုင္ငံမွာလည္းျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေတြ႔ ေနရ
တယ္။ ဥပမာ >> ပလက္ဝမွာ ဟာ ငါက ခူမီး ငါကေလၿမိဳ အဲလိုပုံစံ
မ်ိဴးနဲ႔ ႐ွိေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဟားခါးလည္းေတြ႔ရတယ္ ဖလမ္းလည္း
ေတြ႔ရတယ္။ မင္းတပ္လည္းေတြ႔ရတယ္၊ ကန္ပလက္လည္း ေတြ႔ရတယ္ အဲေသာ မ်ိဴးႏြယ္စုထဲကမွ ငါက ဟိုမ်ိဴးႏြယ္စု ဒီမ်ိဴးႏြယ္စု
လို႔တစ္ခ်ိန္လုံး လုပ္ေနရင္ ဘယ္မွာ ခ်င္းလူမ်ိဴး စည္းလုံးႏိုင္မွာလဲ
ဘယ္က တိုးတက္လာမွာလဲ အဲဒါေတြဟာ အဓိပၸာယ္ မ႐ွိတဲ့ အေတြ႔အေခၚလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ရဲရဲျကီးေျပာရဲပါတယ္။ အားစိုက္ၾကတာ
မ်ိဴးႏြယ္စုအေရး မလုပ္နဲလို႔ မဆိုလိုပါဘူး မခြဲျခားဖို႔ ေျပာတာပါ။
တစ္ခ်ိဴးေတြက မ်ိဴးႏြယ္စုအေရးလုပ္ၾကတယ္ ၿပီးေသာ ခြဲျခား ဆက္ဆံ
မူးေတြ ပ်က္ျပားေအာင္ တရားေတြေဟာေနတာ ကြၽန္ေတာ္ လက္ေတြ႔
အေတြ႔အၾကဳံပါ။ မ်ိဴးႏြယ္စုအေရးကိုေသာ အသကုန္ ေဟာတာ လူမ်ိဴး
အတြက္ စည္းလုံးျခင္းဆိုတဲ စကားလုံး လုံးဝ မထြက္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနၾက
တာ၊ အမ်ိဴးသားေရး ေဝးေသး၊ ေက်ာခိုင္းၾကတယ္။တစ္ကယ္ေသာ
အမ်ိဴးသားေရး အားေကာင္းမွ ျပည္နယ္နဲ႔ လူမ်ိဴးအတြက္အက်ိဴး႐ွိလာ
မယ္ မ်ိဴးႏြယ္စုအေရးလည္း တျဖည္းျဖည္း ပါလာမွာပဲ မဟုက္လား။
အမ်ိဴးသားေရး အားေကာင္းဖိုး အေရးမႀကိီိးဘူးလား။ အမ်ိဴးသားေရး
အားေကာင္းမွ စည္းစည္းလုံးလုံးနဲ႔ ျပည္နယ္ေရးေတြ ေဒသအေရးေတြ
အတူလက္တြဲၿပီး တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင့္ကို ေ႐ွ႕ဆက္ ႏိုင္ၾကမွာ
မဟုက္ဘူးလား။ မ်ိဴးႏြယ္စုအေရးနဲ႔ ခြဲျခားဆက္ဆံမူးေတြ မဟုက္ပဲ
လူမ်ိဴးအတြက္ အက်ိဴး႐ွိစြာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖိုး ႀကိဳးစားၾကရေအာင္လား။
ဒီလို မ်ိဴးႏြယ္စုအေရး ေတာင္ပိုင္း ေျ်မာက္ပိုင္း ခြဲျခားေနသေရြး
သူတပါး၏ အထင္ေသးျခင္း တစ္ျခားလူမ်ိဴး၏စိုးမိုးျခင္းကို ခံရပါလိမ့္မည္။ တစ္ခ်ဳိ႕လူမ်ဳိးစုေတြဆိုရင္လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒရဲ႕ဝါးမ်ဳိျခင္းခံရလို႔ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြလည္းလူမ်ဳိးႀကီးဝါဒေၾကာင့္ကြယ္ေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ခ်င္းျပည္နယ္မဖြံ႕ျဖိဴးလို႔ႏိုင္ငံရပ္ျခားထြက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနရျခင္းေတြလည္းပါဝင္တယ္။အေရးႀကီးဆံုးမိမိလူမ်ဳိးမိမိျပည္နယ္(Mother land) ကိုတန္ဖိုးထားခ်စ္တတ္ဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။အထူးသျဖင့္ကၽြန္ေတာ္ခ်င္းလူငယ္ေတြမွာအထူးတာဝန္ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးရိုးရာယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းဖို႔။ မိမိလူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းရွိုင္းပင္းကူညီၾကဖို႔အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။လူမ်ဳးႏြယ္စုငယ္စိတ္ေတြမ်ိဳးႏြယ္စုစိတ္ဓာတ္ေတြကိုမေမြးဘဲခ်င္းလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဆိုတဲ့စိတ္ဓာတ္ေမြးဖို႔လိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ကာေရာက္ေနၾကတဲ့ခ်င္းလူငယ္ေတြအေနနဲ႔လည္းမိမိျပည္နယ္မိမိလူမ်ဳိးဖြံုျဖဴးတိုးတက္ဖို့အတြက္အားတက္တေရာပါဝင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
စည္းလုံးျခင္းသည္ အင္အား။
(we Are One In Chin)
#salaithangsan
3:30 AM
Post a Comment